Over de helft! - Reisverslag uit München, Duitsland van Marloes - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit München, Duitsland van Marloes - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

31 Augustus 2014 | Duitsland, München

Lieve allemaal,

Oeps.. na 1.5 maand weer een update! De tijd vliegt voorbij ;)
Kort nadat ik de vorige blog had geschreven waren Maaike en Allard een dag in München! Op weg naar Kroatië voor vakantie hadden ze een tussenstop in München gepland, wat ik echt heel leuk vond! We hebben een rondje door het centrum gedaan, uitzicht over de stad bekeken, zijn daarna naar een biergarten gegaan en hebben aan het einde van de dag in een Beiers restaurant gegeten (lekker hoor, zo'n schnitzel... maar de gekookte aardappelen erbij...). En Maaike en ik hebben natuurlijk heel veel bijpraat.

De dag erna ben ik naar Salzburg geweest met een vriendin uit München. Helaas was het enorm bewolkt, maar wel warm en droog. We werden doodgegooid met 'hier is een scene uit de sound of music film opgenomen' en 'hier woonde Mozart'..... maar verder was het een mooie stad om eens te zien! Wel klein, dus geen aanrader om er wat langer op vakantie te gaan. Het fort bovenop de berg is erg mooi om heen te wandelen. Natuurlijk ook nog de échte Mozartkugel geproefd.

Een week later, begin augustus, waren mijn ouders op vakantie in Oostenrijk en heb ik ze daar opgezocht. Na uuren in de trein (de geplande 4 uur werd uiteindelijk 6 uur) kwam ik aan in the middle of nowhere in Oostenrijk. Het was erg leuk om mijn ouders en de hond weer te zien :) We hebben veel gewandeld, Apfelstrudel gegeten en natuurlijk heel veel bijgepraat. Natuurlijk was het minder leuk dat het heel snel weer woensdag was en ik terugging naar München.

Erna heb ik wel even een heimwee momentje gehad, maar omdat het zo druk was op stage had ik niet veel tijd om daaraan te denken. Helaas waren ook de vrienden van hier in die weken op vakantie en was mijn nichtje ook weer teruggegaan naar Nederland om daar verder te studeren. Dus alle tijd om veel te doen in het lab! ;)

Vorig weekend was Kim in München. Toen ik naar München ging, kwam Kim een week later terug na bijna een jaar in Australie te zijn geweest, dus ik had haar al veel te lang niet gezien! We hebben bijgekletst, een deel van de foto's van Kim's tijd in Australie bekeken, een tour door de stad gedaan, naar Englischer garten geweest, geshopt, uit eten geweest en cocktails gedronken.

Dit weekend heb ik weer geshopt, ben uit eten geweest met een vriendin en we zijn s avonds nog naar de Olympiaturm geweest om het uitzicht over de stad te bekijken in het donker. Echt heel mooi! FC Bayern München voetbalde die avond, dan kleurt het stadion rood. Tijdens het shoppen viel me op dat je bijna in elke kledingwinkel nu dirndls kunt kopen (bij esprit, s oliver, new yorker etc, al waren die laatste wel erg kort en sletterig haha). En bij alle sieradenwinkels kun je oktoberfest accessoires kopen.

Nog maar 2.5 maand te gaan! En leuke dingen om naar uit te kijken: Suzanne komt over een tijdje langs en half oktober komt mijn moeder naar München :) En natuurlijk: over 3 weken begint het oktoberfest! Ben er al helemaal klaar voor (heb geleerd bier te drinken en ik mag een dirndl lenen van een collega van stage hahaha). Wat nieuw is voor me is dat het drinken vooral overdag gebeurt (net zoals de biergartens sluiten de tenten op het oktoberfest rond een uur of 11 's avonds) en er veel meer te doen is dan alleen maar drinken. Er zijn achtbanen en allerlei andere kermis attracties, een optocht als opening etc. Het opbouwen van de tenten op het oktoberfest terrein (eigenlijk zijn het geen tenten, maar complete gebouwen) is al half juli gestart. Ben benieuwd! Lijkt me bijzonder om een keer mee te maken..

Liefs,
Marloes

  • 31 Augustus 2014 - 19:57

    Maaike:

    Leuk verhaal! :D En ik vond het heel leuk om je te zien in munchen!

  • 31 Augustus 2014 - 20:32

    Lianne:

    Heel leuk om te lezen en gave foto's! Verheug me al op oktober, helaas te laat voor het Oktoberfest!!!!

  • 01 September 2014 - 09:15

    Suzanne:

    Marloes!!
    Goed dat je weer een blogje schrijft :) Salzburg ziet er mooi uit op de foto's, jammer dat er niet zo heeel veel te doen was. Leuk dat er zoveel mensen langskomen en dat je ook met je ouders en hond op vakantie kon, dat moeten even fijn zijn geweest :) He enne ik vind je al ruim over de helft hoor, met nog maar 2.5maand te gaan, super goed!!!
    Liefs suus
    P.s. Ik verwacht eind september dan wel foto's van jou in n dirndl hoor!!! :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, München

Stage in München

Zes maanden stage in München

Recente Reisverslagen:

09 November 2014

Laatste week!

10 Oktober 2014

Oktoberfest!

31 Augustus 2014

Over de helft!

16 Juni 2014

Kastelen, kastelen en nog eens kastelen

17 Mei 2014

Eerste maand in München
Marloes

Actief sinds 14 Mei 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 1856

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 16 November 2014

Stage in München

Landen bezocht: